Popular Posts

Wednesday, March 5, 2008

New England celebrates Israel's 60

I put together some of the "New England celebrates Israel's 60" events, that we'll try to attend. Maybe you'd find them interesting.

Wednesday, March 12, 7:30 p.m.
"Third World Love"
Regattabar at the Charles Hotel One Bennett Street, Cambridge
Third World Love was born in Barcelona for a one-time tour that instantly developed into a unique brotherhood. It’s co-led by Daniel Freedman, whose “drumming retains a sumptuous authenticity, as if he learned everything from the dusty street of some South American or African urban center” (Modern Drummer). Trumpeter Avishai Cohen has the “confident tone and rhythm of Clifford Brown under his fingers” (The New York Times), the “strikingly talented” (Entertainment Weekly) Omer Avital on bass and oud and pianist Yonatan Avishai, who has been hailed by the Israeli magazine Ha’ir as a “genius pure and simple.” Cost: $18. For more information and to purchase tickets, visit www.getshowtix.com.

Tuesday, March 18, 7:30 p.m.
Presentation of Momik
John Hancock Hall, 180 Berkeley Street, Boston
Momik, directed by Evgeny Arye and performed in Russian with English subtitles, is based on the bestselling See Under: Love by Israeli writer David Grossman. The novel has been translated into 12 languages worldwide. For tickets ($35-$65) and more information, call 617-787-1088.

Friday, March 28, 7:30 p.m.
Saturday, March 29, 8:00 p.m.
Sunday, March 30, 3:00 p.m.
Les Grands Ballets Canadiens de Montreal: Ohad Naharin's Minus One - Ballet
Majestic Theatre at Emerson College, Boston
In his tenure with Les Grands Ballets Canadiens de Montréal, Gradimir Pankov has created nothing short of a revolution; he has breathed new life into the company, now celebrating its 50th anniversary, by building on its grand tradition with spectacular, cutting-edge choreography that often defies genre. Choreographer Ohad Naharin’s stunning evening length masterwork is part of this brilliant, transformative embrace of the future. Tickets: $42 - $62.

Sunday, March 30, 7:00 p.m.
Israel Night: An Evening of Israeli Favorites
Leibel's Library Loft, 134 Beach Street, Boston
Join Zamir Chorale, Israeli musicians and Israeli Consul General Nadav Tamir for a delightful evening of singing and Middle Eastern refreshments at Leonard (Leibel) Fein's one-of-a-kind loft in the leather district of Boston. A prominent writer, teacher, and lover of music, Leibel is founder of Moment Magazine, Mazon and the National Jewish Coalition for Literacy. To RSVP, visit http://www.zamir.org, e-mail manager@zamir.org or call 617-244-6333.

5 comments:

Iosif said...

Мы посмотрели Монреальский балет. Спектакль называется "Минус единица", хореография израильского хореографа Охада Нахарина. Того самого.
Нам всем троим (мне, Марине и Лие) спектакль очень понравился. Мы смотрели не отрываясь.
Спектакль состоит из отдельных номеров, связь между которыми я установить не смог. Их всех объединяет яркая необычность танцевального языка. Повторением одних и тех же элементов и выразительностью движений они сразу убедили меня, что они мне хотят что-то передать, и заниматься разгадкой их послания в каждом номере было необыкновенно интересно.
Интересно, что в первом номере, который шел под старинную песню, которую поют на сейдер, как я ни крутил, послание хореографа мне страшно не понравилось. Если эта антиеврейская пропаганда будет продолжаться, думал я, то можно будет скоро пойти и не мучить себя и ребенка. Второй номер шел под музыку "Хава нигила". Занавес был закрыт, и группа, видимо, танцевала с той стороны, за закрытым занавесом. Я решил не усматривать в этом оригинальном балетном номере антиеврейской пропаганды, и мы, к счастью, остались. (Пара перед нами таки ушла) А дальше уже было не оторваться.
Представьте себе кортасаровских фамов и хронопов, танцующих не только стояк и краковяк, но и танго, и блюзы, и что-то, чему и названия нет. А в одном номере вся труппа спустилась в зал и вывела из зала на сцену каких-то зрителей. И эти зрители - я сразу сильно пожалел, что мы сидели на балконе, может быть, меня бы и выбрали -тоже начали танцевать как стояк, так и краковяк. И это было очень красиво. Наверное, они все-таки были "подсадными", уж очень здорово у них получалось.
В общем, это был замечательный балет, в котором с лихвой было иронии, и драматизма, и лиризма, и пауз, чтобы подумать, и неожиданных балетных и чисто театральных выкрутасов. Придя домой, я прочел в программке, что Охад Нахарин - почетный доктор философии Института Вейцмана. Я нисколько этому не удивился.

Lena said...

Нет,они не были подсадными, меня тоже так однажды взяли танцевать, было страшно, я боялась свалиться со сцены, но здорово.
В одном из старых балетов, они танцуют под Эхад ани йодеа, раздеваясь по ходу танца. Кто-то из ортодоксов, из тех кто интересуется искусством,протестовал.
Но нас, "хазаров", не испугаешь такими танцами.

Iosif said...

Да-да, именно это. Раздеваясь по ходу, вспрыгивая ногами на один стул и падая с другого. Это было очень интересно.
Но... под другую музыку нельзя было падать со стула?

Lena said...

Разве что под "Союз нерушимый республик свободных" (шутка)

Iosif said...

Lena, otlichnaja shutka!
Yumor takogo roda v principe ne prihodit v golovu mne, evreju galuta.